måndag 9 mars 2009


Fick kasta in handuken o skippa bugg-kursen ikväll.
Det var en sjujädrans stressig dag på jobbet o i kombination med helgens minimala sömn kom huvudvärken som ett brev på posten.
Med tanke på att det ligger en tuff vecka framför mig blev det pyjamas direkt efter jobbet.
Svårt att varva ner dock
Även om jag bara ville krypa under täcket tog jag istället fram kastrullen, svängde trollspöt o kokade ihop en liten häxbrygd!
Med ingefära o massa citrus blir den jo rena vitaminbomben i dessa förkylningstider.
Förkyld tänker jag för allt i världen inte bli eftersom jag har stora saker på gång i slutet av veckan.
En riktig skojjig hemlis som jag avslöjar till helgen*lovar*

Prova gärna på drycken:

Ingredienser
3-4 cm färsk ingefära, skalad, skivad
1 liter vatten
2 citroner, 1 dl pressad saft samt rivet skal
½ dl honung
1 tsk salt
Tillagning:
Skala och skiva ingefäran. Koka i vattnet cirka 15 minuter.
Blanda i övriga ingredienser och kyl. Sila av citronskal och ingefära innan servering.
Håller i kyl i minst en vecka.

Om ingefära kan man bl. annat läsa:
"Ingefära är en nyttig krydda som verkar antioxiderande, inflammationshämmande och lätt stimulerande. Lite extra ingefära kan vara en hjälp när man ska gå ner i vikt eller har ont i lederna. "

Vem sjutton vill inte bli smal o stimulerad....?? !!
Skål!

När jag ändå stökade till i köket svängde jag ihop en kladdkaka också.
(förlåt svordomen, Tindra!)
Den ska jag inte alls smaka av själv (nejuschofy!) utan bjuda arbetskamraterna på imorrn.
Måste samla lite extrapoäng med tanke på stundande esksapader....
Återkommer som sagt om detta.


3 kommentarer:

  1. Nu blev jag nyfiken!! Stor kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Näääää men har du en blogg??? Utan att ha berättat de för mig? Fy skäms söta systra!

    Kram
    Joanna :-)

    www.livsvinst.se

    SvaraRadera
  3. Vad ska du nu ta dig före med? Spännande... ;0)

    Den brygden kör jag också med när jag blir förkyld, fast i min ingår inte salt och jag river ingefäran... men god är den. OCH STARK. :0)

    Krya på dig nu och glöm inte att vi nyfikar oss!!!

    SvaraRadera