tisdag 10 mars 2009


Ja - för den som hängt med så är det tisdag idag.
Tisdag = Lillis- upp -på- vågen-dag.
Det görs på jobbet under en kollegas hököga.
Efter att ha vägt varje klädesplagg i handen imorse, för att säkerställa att inga onödiga hekton skulle störa viktresultatet, var jag vid hyfsad mod när jag kom till jobbet.
Kände på mig att det skulle bli belöning för alla snygga undanmanövrar jag lyckats med i veckan vid fikabord och framför kylskåpet. Kloka val
Och för att jag gympat o promenerat. Gjort knipövningar i hissen....
Jag blundade när jag klev upp o ville se 73.
??!!
75.
Nytt försök 75.
Va i helvetsbedretnajävlarsskitvåg ?!
Sedan blev det till att flytta runt på vågen för att hitta samma ställe som senast. Exakt
Tack o lov hittade vi en lutning som till slut visade 74.5.
Tre gånger på raken.
Facit -500hektogram.....
Där försvann humöret o nudd på livsmodet...
Det var då en jädrans tur att jag bakat kladdkaka igår och kunde bjuda kollegorna på.
För att lyfta stämningen, typ.
Eftersom jag var rädd den kunde vara lite väl kladdig blev jag tvungen(!) att provsmaka.
Två gånger. Den var lagom.
Skitgo´...
Så nu väger jag 75.
F*n.

Bara för att toppa dagen fick jag mensen.
Som gubben ur lådan bara!
Tyyypisk just nu då.....
När jag ska ut på hemliga eskapader.
Dubbel-dret.

Bilden har jag snodd från Tindra tror jag....
Och ho ska vara snäll att tänka om ang bloggen för jag orkar inte flera nerturer idag.
Snälla,snälla,snääääälla .....
(den låten blir ju bara bättre o bättre!)

Nej - tack för idag.
Börjar om imorrn.

3 kommentarer:

  1. Hepp!! Upp med huvudet. Du är på Aftonladets hemsida i dag. I och för sig är artikeln inte ny (http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/viktklubbse/article405388.ab) Du är så snygg så snygg. Kram kram

    SvaraRadera
  2. Pepp pårej tösabiten! Fick du mensen idag så vet du ju varför vågen larvade sig. Nästa vecka... då järnspikar.

    Va äääääää det du ska göra i helgen...? Jag vet, jag vet... jag ska stilla mig och inte nyfika mig så. ;0)

    KRAAM

    SvaraRadera
  3. Är säker på att du är lika snygg idag som i aftonbladets reportage!!
    Nog måste du inse att du inte ser ut som FÖRE?
    *skakar på huvudet*

    Att vågen var dum och inte begrep vad du har kämpat känner jag igen. Min är också lite trög ibland. *läs nästan jämt*
    Märk ut platsen för bättre vikt noga tills nästa gång!! Men en förklaring kom ju på momangen, mensen är inte nådig!
    Varken mot vågen eller i motstånd för kladdkakor..

    SvaraRadera