måndag 2 mars 2009

Måndag=buggdag


Måndag är inte min favoritveckodag.
Fattar inte hur det kommer sig att jag alltid vaknar som en skridsko i skallen efter helgen?
Det blir för mycket slappa tror jag.
Måste se till få i mig mera syre o få lite sprutt i systemet. Så är det.
Konstig dag på jobbet oxå.
I fredags vinkade vi av 2 kollegor.
Tack o hej för nu går det åt pipsvängen med hela världsekonomien.
Tomma skrivbord står kvar. Obehagligt.
Gav mig själv en rövspark o tog en snabbpromenad på lunchen
Lite latino varvat med smöriga italianos och norska klämkäcka visor på MP3.
Klockren piggelineffekt, tog mig själv i att gå med ett lurigt smajl i fejjan
Ska nog göra detta till en vana.
Yepp!

Måndagar är dessutom bugg-kväll!
Började på buggkurs efter nyår tillsammans med 2 kollegor.
Jodå - här har ni tanten som buggar fett *hahahah*
Ingen liten fjantkurs utan vi är säkert 150 pers!
Varav 100 är tjejer så det blir till att slåss om gubbsen...
Fast merparten av dem dansar som älgar.
Nej jag är ingen elak person, men det är komiskt!
Det är rentav roligt hur dem stuffar, trampar,sliter, rycker o drar i oss tjejer.
Vad er'e med killar o taktkänsla??
Och vad får de värsta exemplaren att helt sonika påpeka:" nu snurrar du åt fel håll.."
Hallå...vem f*n är det som styr???
Det finns givetvis ett par dansanta exemplar på kursen och man är nästan redo att döda för att få dansa klart en buggarsväng med dem.
Det är ju svinaktigt roligt när det flyter o snurrar på!!

Veckan har iallafall börjat bra.
Inte en enda sötsak idag!
Havregrynsgröt,bär,fiber, grönt o frukt för hela slanten
Så skall sommarkroppen svarvas!
Och sömn!
Nattinatt :)

1 kommentar:

  1. Så ska en slipsten dras!
    ♥♥♥♥♥♥♥

    SvaraRadera