söndag 29 mars 2009


Tjenixen.
Tebax i vardagen.
Undvek datorn i Thailand, men nu är jag uppdaterad...
Med ett sjujädrans buller & bång!
Jag vet att ni som läser mina krusiduller sitter med samma stora klump i magen.
Verkligheten ger en smocka o blåtira ibland.

Dramigbaklänges, vilken jordbävning!
Det brast för mig - jag trodde jag skulle gå sönder
Som svallvågor jag inte kan styra kommer känslorna till alla dygnets tider och jag e bara så ledsen!
Och arg.
Jag ska inte djuploda mer här i bloggen.
(det blir hon ju inte vara seg friskare eller gladare av!)

Men det skrämmer ju skiten ur en detta med cancer!
Vilket jävla påhitt av moder natur.

Måste rycka upp mig o ta tag i mig själv!
Använda ursinnet till något positivt för min omgivning och mig själv.
Leva idag.
Här och nu.
Fokusera på det som är viktigt.
Göra goda val.
*Carpe fucking diem*- som hon säger.

Så skönt att ni finns - att ha någon som jag vet delar mina känslor!
Det kan ju bli knäpigt o lite förvirrande när cybervärlden o riktiga livet plötsligt flyter ihop.
Min närmaste omgivning ställer sig lite frågande till min reaktion förstår jag....
Skiter jag i.
OK.
Igår var jag o provade ut kläder till kommande modevisning.
Golfkläder av alla ting...
Inte precis kurvigt mode.
Haft ångest i veckor - livrädd för att dem inte skulle hitta några plagg jag passar i med valkar, röv o prinskorvsben
(vafan ska dem ha med just mig för??)
Skamkänslan har molat i magen.....
(en gammal trogen följeslagare)

Men jag visslade på hemvägen!
Det blir en dretsnygg golfpingla som ska studsa på catwalken!
Som tillråga på allt aldrig svängt en klubba i hela sitt tjocka liv!
Men flirta med publiken kan jag ;)

Sommartiden är här.
Åtminstone på klockan...
Ljuset!!
Den blir annorlunda denna sommaren känner jag.
Jag ska leva varje dag.
Plocka russinen ur livet.
Ta ansvar för egen lycka och göra vad jag kan för att omgivningen också mår väl.
Tji tjafs.
Åt helvete med tråkmånsar o gnällspikar!
Fånga dagen ska jag göra.

Varenda djävla en...


6 kommentarer:

  1. Vad jag är glad att ha hittat dig igen. VK är inte det samma när du aldrig finns där mera. MEN så finns du här med glada ord.
    Vi är alla ledsna för Tindra, men hur hon håller uppe modet fattar jag bara inte. Tur också hon kan få skriva av sig ordentligt.
    Jag skall som du ta vara på dagarna och under dessa dagar försöka fortsätta bli av med ett par kilo eller mer.
    Ha en fortsatt trevlig kväll med peppkram och glitter från kronan ♥♥♥♥♥

    SvaraRadera
  2. En måndags-jävla-fucking-skit-i-oviktigheter-bejaka-krama-välkomna-det starka-kram...
    :)

    SvaraRadera
  3. Härligt att ha dig tillbaka!!
    Och visst är det helt för* med Tindra? Och konstigt att inte omgivningen fattar att jag är ledsen!
    Underbart att du kommer bli en snygg pingla på catwalken, och jag förstår precis varför de vill ha dig med!

    SvaraRadera
  4. Så skönt ha dig här igen Lillis.

    Och vilken underbar sak du gjorde för Tindra när du var i Thailand. Du ska veta att jag grät när jag läste din blogg från den morgonen. Så himla fint och absolut något som kommer göra skillnad. Som säkert redan gjort skillnad.

    Och visst har det som hänt vår Tindra gett oss något att tänka på, i varje fall skäms jag över hur gnällig och pipig jag har varit till och från helt utan rejäl anledning. Ändring på det nu!

    Klart du är en tjusig golfpingla Lillis.

    Du ÄR en tjusig pingla. Punkt. Fin utanpå + fin inuti = Urtjusig! Enkel matematik.

    Nu fångar vi dagen, ler mot de vi möter och gör livet soligt även de dagar himlen är grå.

    KRAAM

    SvaraRadera
  5. Ja men visst blir man så jä#&ars FÖRBANNAD! Min väg är kantad med allt för många vänner som är drabbade av denna förbannade sjukdom!
    Samtidigt som ilskan befinner sig inom en och bara kämpar på att få komma ut, så sliter och drar ledsamheten i en inombords!...ja, ett riktigt jä-lar kaos!...och ändå, ändå är det säkert ingenting mot vad de och Tindra känner.

    Nåväl - det blir tufft. Men hon är en kämpe utan dess nåde, våran go´a Tindra!

    Och Du Lillis, Du är ju hur fin som helst och har inte alls prisnkorvsben och inte mycket valkar heller att skryta över!...men JAG kan skryta om såna saker jag! ;o)
    Började dock med GI i lördags och HOPPAS verkligen det ska funka denna gången! :o)

    Visst 17 ska vi plocka russinen ur livet! =D

    Kram på Dig!

    SvaraRadera
  6. Ja du Lillis visst är det svårt att förklara varför man är "dämpad" när ingen vet vem man egentligen tänker på! Men jag är fullt o fast övertygad om att vår goding Tindra har den fighteranda som behövs för att reda ut detta och hon kommer att bli bra!
    Du har gjort skillnad!!!Underbart!

    Kan inte va svårt nå´nstans att se dej i golfkäder!! Världens sporttjej redan innan!
    Det är väl bara att börja spela nu då!!
    Kram o tack för kul blogg!!
    Evis

    SvaraRadera