tisdag 3 mars 2009



Startade dagen med invägning på jobbet!
Det gick ju inget vidare...
75,1kg
Sedan en vecka tebax har jag "nystart" (för sexhundrasextielfte gången)på
mitt "Project viktminskning"
Något som tycks ha blivit ett permanent tillstånd...

Jag har de senaste åren kämpat mig från 104kg ner till 66.
Jovars -38kg är en liten bragd i sig, men glorian har hamnat lite på sniskan nu när hektogrammen smyger sig på mig igen!
Min viktcoach och kollega lämnade mig vind för våg för ett år sedan när hon bytte arbete.
Plötzzzligt*poff* så är jag här uppe på 75 igen...!
Så nu gäller nya tag - digitalvågen är tebax vid skrivbordet på jobbet.
Och idag fick jag stå där med skammen :
+ 1 hekto blev första veckans resultat....
F*n!
Men nu har jag synliggjort på jobbet att jag ska vara hälsofokuserat och det underlättar.
Vill ju visa mig duktig...
Som grädde på moset slänger en smart kollega till mig en utmaning att gå modevisning för golfkläder den 4 april!(nej jag spelar inte golf!)
Jag kunde bitit tungan av mig när jag hurtfriskt hör mig själv svara:
"Javisst-jättekul!"
Som jag kommer ångra mig sedan när det är dax att rulla ut på "catwalken"!!
Men det är ju en suverän piska.
Nu djävlar MÅSTE jag skärpa till mig.

Storhandlade o fyllde kyl o skafferi med nyttigheter efter jobbet.
Storkok av grönsakssoppa fixat o klart.
Here we go...

2 kommentarer:

  1. Det är nog så att det behövs nån som tittar till en och viftar med piskan där framme!
    Jag tror på dig!!! Kom igen nu Lillis! Inte vill vi äntra varken catwalk eller beach med fläsket dallrande???

    Men du...se på dig själv med ömhet. JAg tror det går lättare om vi inte är så arga på oss själv. Bara accepepterar den vi är nu och att det ska bli nåt annat. Snart.


    Kram!

    SvaraRadera
  2. Men här är du ju Lillis!

    Jag blev så glad att jag ropade högt här i min ensamhet framför datorn. Nu har jag lagt in dig prydligt i min lilla bloggmapp där du får husera tillsammans med bland annat den härliga Tindra.

    Jag tror du kommer vara snyggaste donnan på catwalken. En vårfräsch kropp som kröns av ditt härliga leende... Bättre kan det inte bli.

    Jag travar på här vid din sida, harvande med mina extra 6 kilo, som faktiskt var extra 8 för bara en liten tid sedan, så jag går åt rätt håll.

    Stor kram och tusan så glad jag är att se dig igen. :0)
    /September

    SvaraRadera