söndag 15 mars 2009


Klev upp med tuppen i morse.


I had a mission.


Tidig morronpromenad till stranden.

Mjuk gyllenrosa sand o en vacker soluppgaang oever horisonten.

Ljumma vindar.


Jag kaennde igen hans gestalt paa laangt haall.

Det lyser om honom.

Min munk....


Och han tar sig tid idag.

Han har de varmaste bruna oegon och ett vaenligt leende.

Jag viskar en liten oenskan...

Han laeser en boen.

Det laater som musik.

Jag blir beroerd, och han nickar uppmuntrande.

Det ligger ett halvt loefte i hans klara blick tycker jag.


Foer dig Tindra!



Lite buddisitisk visdom fraa mitt hoern av vaerlden idag


Den åttafaldiga vägen

1. Rätt syn

2. Rätt tanke

3. Rätt tal

4. Rätt handling

5. Rätt levnadssätt

6. Rätt strävan

7. Rätt uppmärksamhet

8. Rätt koncentration

14 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Tindra sa...
    Vad ska jag skriva? Vad ska jag säga? Nu har jag stirrat på den här kommentarsrutan i över en kvart. Skrivit och raderat. Skriver igen.
    För jag kommer ALDRIG att kunna få nån att förstå vad det här betyder för mig.
    Du kanske vet min längtan att återse Thailand.
    Hur jag kan känna sanden, den speciella sanden, mellan mina tår.
    Hur solen värmer på ett speciellt sätt.
    De leende människornas land.
    Smaken av färsk ananas och dom små söta bananerna.
    Havet som sluter sig som ett täcke runt ens kropp.
    Skräddarna utanför affärerna som tjatar och tjatar:-)
    Tuktukarna som spyr avgaser och blomförsäljarna på gatan.
    Livet - som inte går så snabbt som här.
    Lugnet.
    Kärleken.

    Ja du Lillis.
    I dag saknas ord.
    Ska printa ut fotot och titta på det då jag tvivlar. Å du å munkbilden ska få följa med mig in till läkaren då det är dags för "domen".
    Inte kan det här gå åt pipsvängen nu. Den där munken vet vad han gör, det ser jag på honom!

    Å förresten... fan vad du ser smal ut!!!!!
    Ta å åt nåt riktigt fett i dag vet ja:-)


    De allra mest kärleksfulla hälsningar som finns till dig!

    Jag fattar inte...så många underbara människor man kan möta genom en burk.
    Jag tror jag ska pussa på skärmen!

    Smack!
    Jo...jag gjorde det faktiskt:-)

    SvaraRadera
  3. Åh Lillis, nu fick du mig att gråta också. (Har följt dig tidigare via VK). Tycker så mycket om Tindra o tonar in på munkenergin. En gemensam bön om bot och lindring o nya insikter.

    SvaraRadera
  4. Vilken VACKER bild!
    Och va skönt att Du hittade Munken åt Tindra!
    Och Du - TACK för visdomsorden!

    Så en sak till JÖSSES va FIN Du är!
    Jag har precis börjat viktresan, ännu en gång, har en sjuhelsikes massa kilon som ska bort. Men snacka om att man får inspiration av en kvinna som Du! TACK för att Du delar med Dig!

    Kram på Dig!

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Hittade in här via Tindra den underbara. Får gratulera till den stora segern över vikten. Det väcker hopp av hos oss andra.
    Ha en skön dag i Thailand.
    Lena

    SvaraRadera
  6. Snälla, söta, rara, goa, underbara, generösa osv, osv. Saknar de rätta orden... men det borde landa där någonstans.

    Stor kram till dig Lillis, både för det du gör för Tindra nu och för det du gör och har gjort, för alla oss andra som följer dig.

    SvaraRadera
  7. Den här sagan är sann och helt otroligt fantastisk!!!! Bilden säger mer än tusen ord!Många kramar till dej Lillis

    SvaraRadera
  8. Jaja...jag ska lägga mig!!!

    Har förstorat bilden och har den som skärmsläckare på min dator nu!! Å du är ta mig tusan lika smal för det!!!!


    Kärlek över jordklotet till dig och din karl!
    MÅ BÄST!!

    SvaraRadera
  9. :) världens finaste Lillis för världens finaste Tindra... ta hand om dig och jag hoppas du tar med dig en massa härlig sand-mellan-tårna-känslor till oss alla :)

    SvaraRadera
  10. Hej! TRillade in hos Tindra och därifrån till dig! härlig blogg du har! och härlig semester! Kram!

    SvaraRadera
  11. Knackelibank - är du hemma!!!!

    SvaraRadera
  12. Nu hoppas jag på Munkens bön!

    Kram på Dig

    SvaraRadera
  13. Såg spåren av dig någonstans här i cyberrymden. Hoppas allt är bra och att du får en skön helg.

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  14. Hej Lillis! (Memoria här, eller Artista som jag ju heter på den här platsen)

    Är du fortfarande i Thailand?

    Jag hoppas på din munks bön. Goa du. Vi får be och hålla alla tummar vi har för Tindra.

    Njut nu av värmen, solen och din man. Här hemma tvekar våren. Det snöar till och från.
    Så ha inte bråttom hem. Tanka ny energi och njut.

    KRAM! (glad att hitta dig här)...

    SvaraRadera