söndag 8 mars 2009


Phuuuuu...
Hektisk dag!!
Jag bugar, niger o tar av nog hatten för alla småbarnsförälder.
Ja, alla föräldrar som har överlevd småbarnstiden överhuvudtaget!

Denna helgen e det plastgammelmormor som fått låna hem en liten bastant 6mnds oemotståndlig krabat. En liten charmig budda...
Det brukar bli så varannan helg ungefär.
Vill finnas tillhands för de (för)unga föräldrarna och grabben o jag kommer riktigt bra överens.
Men han nöjer sig inte med 97% utan det ska vara 100+ uppmärksamhet nonstop, annars blir han tvärilsken.
Det kör ihop sig när Lillisen ska fixa mat, ha kisspaus , eller har glömt kvar någon attiralj i annat rum. Tappar han ögonkontakten går stora larmet....
Nu sitter jag här helt utslagen, mitt i natten, med lååånga armar o lyssnar på lillknorren som snarkar o fiser som en hel karl.
Givetvis även med 3 maskiner tvätt gående eftersom jag pryar i småbarnsträsket
Mest blöj o napp-tjänst idag altså.
Fast vi hann med en sväng med vagnen för att Lillis sin rumpa skulle få sig en dos o inte sägga.
Droppade dock in hos en kollega mitt i promenaden , och där bjöds på nygräddade hemgjorda
"Energy bars" *mumsfilibaba* till kaffet
(Maria, jag tror hela kommande vecko ransion av gryn o frön gick åt vid fikat!!)

Det slank ner "lite" grönmögel o färskost m örter på knäckiga kex till melodifestivalen.
Och en lördagscampari...
ÅCKH 2 bitar av chokladdoppad tunnbröd med mint(!orgasmiskt!) eftersom drinken hursomhelst kommer kicka igång sockerdjävulen. Lika bra att inta giftet omdelbums innan vrålet från djupet kommer.
Haaaalllå...det e ju löddag!

4 kommentarer:

  1. Hello, har du överlevet natten? :)
    TACK! Läste i ditt tidigare inlägg... helt konstigt - gå in och läs min blogg idag... vi tänker samma minsann!! Du har en cyberkram att hämta så här på kvinnodagen :)

    SvaraRadera
  2. Ja tänk vilken STOR plats så små människor kan ta!...men den platsen är så goo!

    Ha en BRA dag!

    SvaraRadera
  3. Härligt att du är utanför VK och bloggar. Följde dig glädje varje dag när jag var medlem i VK. // Kram

    SvaraRadera
  4. Oh my God!!! Vilken goding!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera