fredag 24 april 2009

Ingen blogg idag.

Idag har jag fått på nöten.
Det har kommit till kännedom att jag bloggar.
Det är inte bra att blogga!
Nej.
Tramsa runt i "cybervärlden"
Blogga,smsa o fejsbooka.
Prioriterar fel.
Slösar min tid
Ägnar mig åt fel saker.
Not nice.
E tydligen inte alla till lags.
Egoist?
Så trist.
Va dumt.

Att jag inte tänkte på det.... !?
(på vad&vem jag använder min egentid.)
Hm...
Måste visst ransaka mig själv.
Mycket noga.

Jag säger väl förlåt sålänge...
(så det är sagt utifall jag kommer till insikt om att det är på sin plats.)

Så för att inte trampa på någons ömma tår och självkänsla idag:
Här nedan kommer lite glimt från livet när det leker och är vackert.
(Hvilket det faktiskt borde göra varenda dag!!!)

60 kommentarer:

  1. Låter inte bra att du inte verkar må bra. Hoppas allt löser sig. Kram kram kram

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara foton. Man blir glad bara av att se på dem och fattar riktigt varför du bara måste till Thailand så ofta. Kram ♥♥♥♥ Kronan

    SvaraRadera
  3. Förstår att du älskar din plats på jorden. Vilket FANTASTISKT snyggt bildspel. Inte lätt att försöka leva ett huahinliv i Sverige, men man kanske kan hitta samma slags ingredienser för att försöka uppnå en likande frid. Den kommer ju inifrån...:-).

    Vad har hänt? Gissar att du är ironisk i din blogg? ÄR du utsatt för spydigheter om ditt skrivande. Det säger ofta mer om den som tycker än om den som det blir tyckt om.

    Varm kram från mig. Var den du vill vara, så blir allt bra.
    Catarina

    SvaraRadera
  4. Nån som inte gillar att du bloggar?
    så är det för mig med... min man... så jag får göra det när han inte är hemma. tråkigt att han inte ken se att jag gillar det tråkigt att han inte uppmuntrar istället för att dissa. tråkigt att behöva blogga "i smyg" men det har gett mig så otroligt mycke så jag tänker INTE sluta.
    Jättehärliga bilder!
    Hoppas du får en skön helg!
    /Lotta

    SvaraRadera
  5. Hm - låter trist, tycker jag. Dina ord och bilder betyder mycket för mig - och för många, det vet jag. Det kanske du kan hälsa...
    Och tack för det underbara bildspelet. Man blir ljus och glad i kroppen av det!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tycker att personen ifråga ska vårda sina vänner o inte gnälla på att andra har ett rikt socialt liv - ÄVEN i cybervärlden!

    *nynnar*
    Avundsjuk, jag är så avundsjuk...

    SvaraRadera
  7. Ja, det är verkligen trist när andra ska försöka styra vad man vill göra med sitt liv.. Som Catarina sa, det säger mer om den andre än om dig.. Fortsätt och var den du vill vara och gör det du vill göra!

    SvaraRadera
  8. Åh, jag har ju ingen blogger-blogg så här kommer min adress: http://anjocapi.blogg.se

    SvaraRadera
  9. Otroligt fina bilder Lillis! Tjusig bror du har hörru. ;0)

    Usch, jag förstår att någon/några i din omgivning reagerar precis som delar av min. "Bloggvänner är inte på riktigt, det är bara fejk och på låtsas och ingenting som betyder något."

    Bahhh! Dom har inte en susning, säger jag bestämt. Så mycket som man lär sig både om sig själv och andra kan de bara inte ana. Nätvänner berikar mitt liv precis lika mycket som mina vanliga vänner. Och här har jag ju fördelen att vännen finns här just när JAG har tid, bara att logga in och läsa och kommentera.

    Du Lilis är en supertjej som betytt sååå mycket för mig och massor av andra. Förhoppningsvis har vi också betytt något för dig, och så tror jag det är.

    Stor bamsekram till dig och jag hoppas innerligt att du blir kvar här. Du har en förmåga som inte många besitter, att kunna måla i ord.

    SvaraRadera
  10. Hoppas att det inte betyder att du tänker sluta blogga!!
    *självisk*
    Tycker om ditt sätt att få vardagsbekymmer och stora frågor på pränt på ett humoristiskt sätt.
    *kram*

    SvaraRadera
  11. Som sagt säger mer om personen som sa det än om dig. Denna värld är lika riktig som den reella. Det vet vi. Att vara okunnig måste vara värre än att vara bloggare...
    kram på dig kompis
    och vi SES :)
    Hade varit roligt att få krama om dig idag, men som sagt det blir en annan dag.

    SvaraRadera
  12. Lillis,

    Man behöver inte lyssna på dumma människor. Det är ett uttryck som jag brukar tänka på när folk beter sig illa/konstigt.!

    Vi är så många som får så mycket glädje av dina bloggar så att det skulle vara slöseri med tid är bara galet!! Dessutom har du ju hittat flera vänner i cybervärlden, hur skulle då en endaste minut kunna vara bortslösad?!

    Nej Lillis, vi är såååååååå glada att du lägger tid på att blogga så att vi får höra om dina glada och ledsna dagar, om dina viktuppgångar och framförallt dina viktnedgångar! Så skit i att lyssna på dumma människor!

    Kraaaaaaaam Tummelisa

    SvaraRadera
  13. Jag saknar dig!

    Jag vill ha dig hääääääääääär.

    *stampar med foten och lipar åt dummingarna som ger dig på nöten*

    Och du, du får såklart en kram!!!

    SvaraRadera
  14. Knackelibank enl känd gammal metod *var tog du vägen?*
    kram från din vän

    SvaraRadera
  15. Allt väl? Saknar dina bloggningar - och dig. Fast jag ser ju dig på "fejan" och det känns skönt!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Önskar dig en trevlig Valborg, innan jag nu drar iväg på långledighet. Hoppas såå att mötas av en ny rubrik på den här bloggen då...

    Kram och ha det gott!
    eller Smäll av! som någon tyckte man kunde ha som hälsningsfras denna dag. *ler*

    SvaraRadera
  17. Hoppas att du snart kommer tillbaka. Jag har följt dig ända sen 2007 och tycker mycket om att få läsa om dina upplevelser. Jag hängde med hit till din blogg efter att först ha följt dig på viktklubben, skulle bli mycket besviken om det slutar här.
    Hoppas du har det bra och att du snart finns här igen.
    Kram Lisa.

    SvaraRadera
  18. Hallå, var tog du vägen ?? Saknar dina ord ...MASSOR. Kram kram kram
    // Smal68

    SvaraRadera
  19. Jävlars vad jag blir arg!!!!
    Men jag förstår! Att blogga är lite tabu. Lite barnsligt enligt vissa. Men dom fattar inte vad det betyder.
    Nya kontakter skapas. Man blir liksom ny själv. Å det är nog det som skrämmer en del. Att man kanske får nya influenser och vännerna på nätet blir nåt sort hot. Jag vet inte. Å jag försöker skita i det, men har ju låst min blogg för att slippa avundsjuka och prat. Kanske nåt för dig med?!

    Nåväl...nu ska jag grina ett tag i stället för att vara förbannad. Din Slideshow...jag vet inte vad jag ska säga!!!!!!!!!!!!!!!!!
    UNDERBART!!!!
    ♥ till dig!



    Tack! Den gör min dag lättare.

    SvaraRadera
  20. Ja just nu håller jag med dom som klagar på dej o blggandet!! En sån underbart slideshowe ....och jag sitter på jobbet och skulle bara kika in och så måstade jag bara få se och le och känna din/allas lycka där i slideshowen!
    Ohh TACK!
    Nä Du Lillis,jag håller inte med de som klagar på dej!! Jag bara undrar, får man läsa böcker, promenera eller spela boule på sin fritid? Är det ok? Eller är det att prioritera fel?? Jag är ju bara en mesig bloggläsare och jag beundar er flitiga skrivare som uppdaterar jämt med både bilder och annat!!
    Fattar inte hur ni hinner, men ibland hinner man mer om man får gör det man gillar så där jättebra!! Och all denna värme, glädje, vänskap som odlas..den är ju svår att beskriva för ens vanliga vänner.. du och munken på stranden..åhh ...det är ju inte så lätt att förklara hur det där gick till och "känslan" när bilden låg på din sida på morgonen..ohh ja ..nämen det gåååår ju inte att förklara´!!

    Kanske lyser din energi för stark så någon blir bländad ?? Eller har du dissat någon??Svårt att tro!!

    Alla gör vi olika val i livet och du har valt att blogga när du har tid över!! Jag läser(läste) gärna en bra bok men ibalnd får man prioriter och då kollar jag gärna in HÄR bl.a!

    Tack för att du bloggar och jag får titta in !!

    KRAMAR I MASSOR!!!!!

    SvaraRadera
  21. Detta är fan inte klooookt va folk "BRYR SIG"!!!! Skit i dem som säger sådär! Jag fick ett anonymt sms vid ett tillfälle om att mina bloggar inte va roliga att läsa...eller hur hon/han nu uttryckte det. Men VARFÖR läser folk som inte vill????? Inte för att jag har bett dem i alla fall!
    Och VARFÖR bryr de sig om över huvud taget VEM som bloggar eller om VAD???!!!....eller hade Du bett om deras åsikt kanske?...näpp, trodde inte det heller. ;o)

    Du ÄR en pärla och Du låter oss andra få ta del av det - så fortsätt och som sagt SKIT i dem!

    Kramar iMASSOR Du fina! ♥

    SvaraRadera
  22. Kram vännen!

    Hoppas att DU mår bra... DET är det viktigaste.

    SvaraRadera
  23. Halloj vännen,
    Länge sedan jag tittade in. Och vad får jag läsa. Någon/några klagar på ditt bloggande. Jag säger som jag har sagt till andra. Skit i vad andra säger. Så länge du får ut något av bloggandet så fortsätter du. De som klagar har inte modet att själva blogga fast de egentligen skulle vilja. Vad var och en gör är det faktiskt dens ensak. Jag fick några idiotiska påhopp i början men efter att ha gått ut och bett dem fara åt fanders slutade det. Men jag vet flera som har låst sina bloggar just för att idioter skriver idiotiska saker.
    Jag hoppas verkligen inte att du överväger att sluta blogga. För det du ger till oss på andra sidan skärmen betyder enormt mycket för oss.
    Kramis

    SvaraRadera
  24. Till alla som kommenterar bloggande:
    Jag ser att du rör på munnen, men det kommer bara luft...
    Jag är säker på att du har fått höra så många flera positiva saker i inlägg här än negativa så låt majoriteten vinna och fortsätt blogga!
    kram

    SvaraRadera
  25. Kom igen nu! Skaka av dig det! Idioter finns över allt.
    Saknar dig!

    SvaraRadera
  26. Önskar dig en skön helg innan jag sticker iväg till sommarstuga och ledighet... en ledighet som innebär hårt kroppsarbete och skön avkoppling i en, vad jag hoppas, lagom mix.

    Saknar dig...

    KRAAM

    SvaraRadera
  27. Ha en braig helg goa du!

    SvaraRadera
  28. Snälla kom tillbaka!!
    Kramiz

    SvaraRadera
  29. KOM TILLBAkA!!!!!!!!!!!!!
    BUMS!!!

    SvaraRadera
  30. Inte ska du låta "dom" vinna???

    SvaraRadera
  31. 17 maj idag... vem tänker man lite extra på då tror du?

    Kempeklem!

    ... å du... kom tebax... snälla...

    SvaraRadera
  32. Tänkte på dig i söndags och antar att Du /Ni firade som bara den!!
    Tänkte på dej igår när jag var på ett föredrag om social kommunikation!!
    det handlade visserligen om företag och bloggande men det kommer, kommer stort!
    Kommer att "höra till" för att synas osv!!
    Sen är mörkertalet stort när det gäller bloggande!! Antagligen för att folk inte har accepterat detta kommunikationssätt ännu!!
    Att maila sa föreläsremn är rätt ute...!!!
    Blogg, då vet man att det syns/kommit fram och får svar snabbare!!!
    Det är ju en ny värld!!
    En okänd osäker värld, men nån måste ju tillhör den första skaran som vågar och Du gör det så bra!

    En stor kram o pepptill dej!!

    SvaraRadera
  33. Saknar dig. Massor. Kram kram

    SvaraRadera
  34. Å här sitter jag och väntar...och väntar...På Lillis krusiduller!

    Kärlek till dig och de dina!
    Snart bloggar du för fullt igen.
    Det vet jag!
    (ANNARS!!!!!!!!!!)

    SvaraRadera
  35. Jag hoppas att du fortsätter glädje världen med ditt bloggande. Skrivande är alltid uppbyggande. Att skriva av sig är att lätta på trycket, att sätta ord på sina tankar och att dela dem med andra är att förstå sin omgivning lite bättre. Det kan aldrig skada någon annan om det inte sker i sådan utsträckning så att det drabbar andra. Jag tror alltid att datoranvändande i vilken form som helst är lite laddat. Det är inte alltid lätt för oinvigda att förstå att datorn är som vilket annat skrivverktyg som helst. Jag hoppas du fortsätter.
    För din egen skull.

    KRAMAR i massor, från Memoria/Artista.

    Väntar....

    SvaraRadera
  36. Knack, knack...

    gläntar på dörren och kikar in...

    men näee... ingen Lillis idag heller...

    Saknar dig en massa ska du veta.
    Saknar dina klokheter OCH dina stolleprov. ;0)

    Måtte du må bra i alla fall, var du nu är.

    KRAAM

    SvaraRadera
  37. Var är du tjejen!!!???
    Saknar ju dig....
    Kramen från en Rantis som softar i sin nya "ute-lounge" möbel... ( kolla bloggen)

    SvaraRadera
  38. Hoppas allt väl med dig, men nog är det lite tomt här!!
    Kramar

    SvaraRadera
  39. En kram i väntan...
    Saknar dina ord...

    SvaraRadera
  40. Du go´a sötlök...har Du inte skitit i de galna "fjollorna" ännu?!

    Kramar i MASSOR!!!!

    SvaraRadera
  41. Jag kollar varje dag och hoppas att hitta dina "krusiduller", önskar verkligen att du kunde visa dig igen. Du är en glädjespridare till många.
    Ha en skön helg!
    Kramiz

    SvaraRadera
  42. Här är en till som hoppas att snart kommer tillbaka... Hoppas du ligger i en solstol i Thailand med stora solglas, lyxig bikini, en god bok och en mangodrink bredvid. Ler lite åt de barnsliga som vill styra din tid, tänker på alla dina framgångar och alla dina vänner här på nätet...Inte försvunnen, bara på egen vald semester. Trygg i att du, när du är redo, är varmt välkommen tillbaka!! /Maria i Göteborg (VK bertha)

    SvaraRadera
  43. Varje gång jag kikar in hoppas jag... fortsätter nog med det ett tag till tänker jag.

    KRAAM

    SvaraRadera
  44. Skickar en midsommarhälsning och hoppas att den når fram....

    SvaraRadera
  45. Men sötlök, nu är det väl på tiden att Du kommer tillbaka i alla fall??!!!!

    HOPPAS Du har det gott i sommarsolen! =D

    Kram

    SvaraRadera
  46. Såå tomt här!
    Hoppas du har en skööön sommar!
    Kramar

    SvaraRadera
  47. Väntar fortfarande på dig, hoppas du snart är tillbaka och lyser upp vår vardag.
    Kram Lisa.

    SvaraRadera
  48. Halloj var är du någonstans? Endast ett eko vandrar mot mig. Miss You!
    Hoppas att sommaren börjat bra och att den fortsätter så.
    Kramis

    SvaraRadera
  49. Kikar in och hoppas att du skulle kommit tbx. Är det inte snart dags för en comeback?! :)

    SvaraRadera
  50. Sawasdee kaa!!!!!!!!
    Har inga ord. Har njutit av ditt bildspel än en gång och känt dofterna, värmen och leendena strömma mot mig.
    Om livet vill, så är vi snart närmare varandra:-)

    SvaraRadera
  51. Å du har varit på besök i din blogg också! Här var omtapetserat minsann.
    Me like:-)

    SvaraRadera