fredag 3 april 2009



Jag har nyss skakat badrumsmattan över balkongräcket!
Mera "naughty" än så blir inte min fredag....
Inte så vågat som det låter för det är ju kolmörkt ute så grannarna märker ju inte att det flyger hårbollar o navelludd nerför höghusfasaden....

Fredagskväll.

Vissa äter pannacotta, slickar glass med konstigheter i, slörprar vin o har sig...
Ja, jag läser på fejsbuck o håller allt koll på vissa av er!!
(att ni inte skäms?!)

Själv e jag ine på 5:e tvättmaskinen.
Så gör man nånn nytta liksom.
Allt för att inte gå bersärkagång i skafferiet....

Bara halva arbetsstyrka på jobbet, och det tog lite musten ur mig idag
Satt o stirrglodde rakt in i tapeten nör jag kom hem.
Pigg som en mört....
Har dem inte fått sparken på grund av finanskrisen så ligger dem hemma o pjöskar sig.
De kära kollegorna.
Eller tar lite ledigt i vårsolen....
Bara att bita ihop för en lojal arbetsmyra. Axla ansvaret liksom...
(såja nu räcker det Lillis)
Hoppas ingen kollega läser för då lär jag aldrig få ledigt för någon Thailandsutflykt igen!!

Något positivt...?
Jooooo jag fick blombud till jobbet!!
Från sambon i Thailand som önskar god helg.
Han är verkligen duktig på att uppmuntra!
Nu står dem här på soffbordet o slokar.
...
Hörrni Hummelgrens blommor i Norrköping:
Nästa gång ni budar halvdöda blommor kommer jag trampa in i butiken
o daska till någon med buketten!!!
Det är inte första gången ni kränger gårdagens blast. Vet hut.

Ojförlåt...positiv skulle jag ju vinkla mig...
En latte i solen på lunchrasten!!
Skönt pirr i kroppen, djupa andetag.
Och då rann en liten tår.
Bara sådär.
För att livet kan vara så svårt.
Och samtidigt så himmla gött?

3 kommentarer:

  1. Jag satt med ett glas rött te igår isf rödvin - men så har jag tonårsgrabbar som vill bli körda! Men vet du det spar en massa kcal vilket behövs;-))

    Härlig sambo du har som skickar dig blommor från andra sidan världen - min man ligger vid min sida varje natt men blommor tänker han inte på ;-))
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Men du såg väl också att jag motionerat flitigt på dagen! Hade velat ha ett glas rött, men till sushi är det inget vidare gott så det blev öl...

    Idag njuter vi av soooolen!

    SvaraRadera
  3. Såg du min tomma godispåse intill mig i soffan då jag knoppade in i går kväll? *skäms... men bara lite*

    Hoppas i så fall att du såg att jag stavade mig ut i morse och gjorde mig av med i varje fall delar av den.

    Hoppas solen skiner också på dig idag. På alla sätt!
    Kram Lillis

    SvaraRadera