måndag 20 april 2009



En riktig snorjärs var det jag fick med mig hem, men jag har haft en härlig myshelg med lilla älsklingen Eliott!
Under en liten humörsvacka på lördagskvällen testade han lungkapasiteten och blåste snorbubblor stora som luftballonger!
Han tycktes omutbar.
Fick en ide´att testa med lite fotmassage och på några minuter förvandlades han
från argbatting till grymtande griskulting.
Jag blev helt varm i hjärtat.
Han somnade så gott och sov i 11 raka timmar.
Vaknade med plirande ögon och inom några sekunder gav han mig ett strålande leende med sin två riskornständer.
Vi e jättekompisar!
Långpromenad på söndag i kalla blåsten.
En fikastund i en solvägg för mig medan lillen tog seg en liten blund i vagnen.
Och jag lyckades känna måbrakänslor utan att smyggrina.
Bravo mej.
Idag kom det äntligen en ny lägesrapport från Tindra-vännen!
Vet att några av er fått krama lite extra på henne i helgen :)
Jag är väldigt tacksam över att just hon kom in i mitt liv.
Hon berikar!
Ja ni vet.
Premiärturen på vietnamhojjen imorse!
Stora prövningen på hemvägen som börjar med en brant backe
och är sedan spikrakt uppför i evighetersevigheter.
Jag slog vad med mig själv om att jag INTE skulle kliva av, utan trampa heeeeela vägen.
Herrejävlars!!
Mjölksyran skvalade ur alla kroppsövningar och mina lungor stod i brann....
But I dit it!!!
Förra sommaren trampade jag lätt uppför utan större besvär.
F*n vad jag hamnat på dekis med konditionen.
Helt tragiskt.
Och det är klart om jag ska vara helt ärlig så måste det ju märkas att det sitter
8 extra fettokilon och gnuggar på sadeln?!
Inte undra på att vänstra höftkulan är rymningsbenägen o musen vättskrämd!!
(ja o nacken,hövvet och fanden och hans krassliga faster)
Näpp.
Skärpning nu.
Om 2 veckor är sambon/coachen tillbaka i Sverige och då blir det nog ordning på torpet.
1000,-(norska kr) vadet jag har med farsan tänker jag banne mig vinna.
Det är snyggsexxa innan midsommar som gäller.
Sådetså.

6 kommentarer:

  1. Underbar bild!!

    Kämpa på med cykeln så att snyggsexan hittar hem igen!!

    SvaraRadera
  2. :) härligt kompis, klart du vinner vadet!
    Du... jag kommer INTE till Norrköping på måndag som jag först trodde, det blir en annan kollega som åker och jag måste vara hemma och vara produktiv :( - det blir fler resor, när vet jag dock inte..... jätteledsen för det - hade så gärna velat krama om dig :) det får bli en annan gång. Den som lever får se eller som engelsmannen säger - den som lever får te... och det sitter jag just nu och dricker på mitt hotell :)

    SvaraRadera
  3. Självklart kommer du vinna vadet mot gammgubben! Några rejäla uppförsbackar, lite stavgång... och så kanske några andra småingredienser och vips så är sexan där.

    Skitenkelt!

    Så jag kan inte förstå varför jag själv inte hittat sexan trots att jag letat i flera år nu. Den ligger där retligt nära men ändå långt borta.

    SvaraRadera
  4. Kör hårt!! O tack igen för hjälpen att hitta Tindra igen..
    www.anjocapi.blogg.se

    SvaraRadera
  5. Visst är det förunderligt vad fotmassage kan göra! Och att få det av dig som t o m utbildat dig måste vara helt fantastiskt! Vilken illbatting som helst skulle somna då! Undrar om du inte behöver åka upp till Tindra och ge henne lite också...

    SvaraRadera
  6. Halloj,
    Vilken underbar bild och det är klart att fotmassage lirkar även med den värsta illbatting. Skriver som Anni undrar om inte du skulle ta dig upp till älskade Tindra och ge henne lite av dina magiska händer.
    Kramis

    SvaraRadera