tisdag 14 april 2009


Sköna endorfiner.
Knubbiga fingrar som nyper tag o kiknande babyskratt.
Det gör gott!!
Må-bra-vibrationer i kroppen.
Bra medicin som blåste bort lite tråkmoln.

Browniekakan var dock inte något att vara stolt över.
(Var glad du inte blev utsatt för den,Tindra)
Den visade sig ha grava flytningar...
Kunde ätas med sugrör!
Undrar vart jag hade mitt hövve när jag gräddade den och varför jag överhuvudtaget inte tänkte
på att kolla om den var någotsånär klar innan jag tog den ur ugnen??
(fast smaken var det ingen fel på.)
Det bjöds dessutom på härlig bärpaj så det gick inte nöd på någon.

Idag hade jag tid hos företagsläkaren.
Han infriade förväntningarna, (som var mycket låga.)
2 nyp i nacken och sedan var diagnosen klar:
Inflamation.
Recept på Voltaren.
Besök hos sjukgymnast imorrn.
Tackohej.
(ja -och så tips om intag av dofilusbifilus så att magen ska bäska med pillren)
Audiensen tog ca 7 minuter.
Nåväl.
Pillf*nskapet tycks då funka för nu kan jag snurra hövvet åt alla håll o kanter...

Men nu ska det bli middag i Lillis-hemmet.
Meny:
Nudelsoppa med böngroddar o lite kyckling.
Imorrn ska jag på vågen igen.
(glömde idag - skit oxå efetrsom jag var så nydreten o fin imorse!! Typ superlight..)

8 kommentarer:

  1. Vilken goding!!! Va vore livet utan de där små?!

    Lycka Till på vågen i morgon. :o)

    SvaraRadera
  2. Sicka sötnosar! Båda två!!

    Skönt att huvvet börjar kännas som det ska, det var på tiden. Lycka till på vågen i morgon... hoppas den är snällare än min var.

    NYA TAG... visst är det så det heter? Jag har redan greppat mitt, hittade det i motionsspåret. Minsann. :0)

    SvaraRadera
  3. Jag kom ihåg att väga mig efter den stora händelsen - men det visade upp ändå;-))

    Härlig goding du kramas av♥

    SvaraRadera
  4. Aha - det var kladdkaka snarare än brownie...
    Det spelar ingen roll, jag blir ändå sugen att baka...

    SvaraRadera
  5. Guud så gossigt det där ser ut då!!
    Jaha, så du har skickat nackspärr eller nåt till mej! Kan knappt röra huvet ikväll!!
    Får väl jaga massören i morron och hoppas det hjälper!!
    Brownie biter inte på mej...nån har skrivit om ost och chutney redan!!
    Kram på dej!!

    SvaraRadera
  6. HOPPAR IN OCH VILL BARA UTTRYCKA MINA STORA OVATIONER: VILKEN TOPPENPINGLA SOM ENTRADE RUNAWAYEN!!! :) :) :)
    SNYGG ÄR DU!

    SvaraRadera
  7. Vad underbart att få träffa en sådan goding!

    Kladdkaka med sugrör?

    Jag har ätit semla med mandelmassan serverad i en kopp bredvid tillsammans med sked en gång!

    Ha det så gott och hoppas huvudet håller sig bra nu.

    SvaraRadera
  8. Brownies i flytande form, det hade jag klarat av! Tyvärr.
    Problemet är väl snarare var karaktären och självrespekten tog vägen?

    Meeeen vilka söööötgoingar. Man får ju lust att nypa lite i bebbens kinder. Han/hon har ju redan grabbatag om dina.

    Scrollade ner några centimetrar och kollade in mannekängandet också. Vad snygg du är!

    SvaraRadera