måndag 13 april 2009


Brownies.

Hela lägenheten doftar av denna förföriskt sega mörka sötsak.

Vaknade med en enda tanke i hövve:
Baka!
Gör något kreativt.

Har gått omkring med ett moln i själen i hela påsken.
Inte ens klarblå himmel och solens livgivande strålar har lyckats skingra dem.
Gråtmild o låg.
(lite lyxigt att unna sig det oxå -utan att be om ursäkt! I dagarna tre...)

Förhoppningsvis kan dagens utflykt råda bot på det molefunkna.
Ska åka o hälsa på Lillbuddan o titta in i hans mandelformade ögon o
snusa i det silkenslena svarta babyhåret.
Få en blöt puss innan hans små riskorn till tänder biter tag i min kind.

Och sedan bjuda de vuxna på lite påskbrownies.
Mysigt o syndigt gött....

Men innan dess e det dax för ett rejält rövspark.
Ska ge mig mig ut på en promenix.
Med flåstempo & Lopezknip!!!

4 kommentarer:

  1. ...åååhhh....
    brownisar...
    när åt jag det sist!??!
    De var nog länge sen.... minns knappt hur de luktar å smakar!

    Har varit ute i sommarstugan med Brandis i helgen....
    vi har laddat batterier och fått färg på näsan....
    Dessutom har jag klarat ett av mina delmål denna påsk....
    -20 kg på vågen!!!!
    Guuuuuuuu vad jag e bra!!!
    *hahahaaa*

    Pyss å kjam på dig tjejen....
    Du är bäst!!!

    SvaraRadera
  2. Det var väl ändå F** att du ska bo så långt bort annars skulle jag ha velat ha en smakbit:-)

    Å ut å rör på röven nu, Lillis! Inte vill du gå med ankput i sommar:-)

    Kvack, kvack på dig och snosa på du bara på både kakor och bebbar!

    SvaraRadera
  3. Himla tur det inte är någon doft inlagd i den här bloggen... fy fabian så gott det ser ut. Men nu äre slutt på den sortens proviant en tid framöver. Nu ska det bli grönt och fräscht, vårprimörer och sunt från och med i morgon. Det är ju sååå lätt att säga när jag sitter här mätt i magen av god pasta, lax och geggig sås. ;0)

    Lopezknip, så var det ju du kallade det! *ler* När jag var ute med stavarna i helgen så gick jag där och funderade på vad det var du brukade göra och säga. Jo men, en sån bakdel skulle jag inte säga nej till... en i Lopezmodell. ;0)

    Hoppas Buddah fick bort ditt blå...

    KRAAM!

    SvaraRadera
  4. Aha - är det DET som är att vara kreativ - att baka brownies...
    Mums!

    SvaraRadera