onsdag 15 april 2009


Gröt i hjärnan och bly i benen.
Så kände jag mig under kvällens gympapass....
Motorik som en våryr nippertippa i slowmotion
Kanske är det inte optimalt att träna när kroppen är halvt avdomnad av medicin?
Säga vad man vill men pillerkuren, som påbörjades i går, gjör susen för nacken!
Men ack så segt i pallet.

Besöket hos sjukgymnaset idag gav inte stort annat än lite ögonfröjd (tantsjuk?!)
Han menar att inflamationen i nacken (skallbasen) framkallats av stress och att
jag är duktig på att "bita ihop".
Att doktor Arnes mirekalpiller kommer fixa biffen inom en dryg vecka och
att jag sedan ska se till att behandla min kropp lite snällare.
"bra fysik med goda förutsättningar"
Så det är bara att köra på, ingen ko på isen!

Vågen idag visade inget medlidande.
Den står bom fast.
Jag trodde ärlig talat att den skulle visat sig från den snällare sidan, men bly i benen och
gröt i hjärnan väger tydligen tungt....
F*n.
Skulle nog inte petat i mig båtglassen igårkväll. Fjolla!
(Eller blev det två...?)
Förbannade TV-reklam som dyvlar på en dessa plötsliga smaskensbilder som
får svullot att agera innan förnuftet hinner reagera!

Avrundar med att skicka en skottkära med pepp till Tindra-vännen.
Håller tummar&tår för dig....tvi,tvi,tvi inför morgondagens prövningar.
(jezes vilken svår bloggabstinens jag haft ikväll!!)

Nehej!!
Om man skulle knyta sig och få sig en slankande blund.....
Det är midnatt.
(Något bloggklockan här inte vill fatta. Den släpar efter)

Gonatt godingar!
Imorrn är den första dagen på resten av vårt liv.
Fånga den!!

1 kommentar:

  1. Då får jag hoppas att du lär dig att inte bita ihop nästa gång!!

    Bly i benen låter som mycket trolig orsak till vågens brist på samarbete!!

    Du får prova med fjärilar i magen nästa vecka!! *ler*

    SvaraRadera