torsdag 23 april 2009


Et missat samtal.
Hur mycket kan det betyda?
Se det visste jag inte förän idag.
Men nu vet jag.
.....
Jag stod i köket på jobbet o fixade med min frukost.
Det slamrades med disk o vattenkokaren fräste.
Så fick jag en känsla av att min mobil ringde (!) lämnade hastigt köket för att
upptäcka att den faktisk jazzade för fullt på mitt skrivbord.
Missade samtalet med en microsekund.
Inget nummer i displayen.
Stoppade in den i BH:n...(ja den rymmer så mycket så)
Tebax till köket o fixa klart frullen.
*pling* i tutten :meddelande om mobilsvar.
Mosa banan med ena , knappa på telefon med andra.
Lyssna.
-
?!
-
Andas in. Andas ut.
-
Lyssna av igen.
Det är hon!
De e Tindra-vännens röst som letar sig in mitt hövve!!
Lite darr på rösten.
En snabbt litet meddelande som öppnade tårkanalerna på fullfjös.¨
O tackgodegud, tänkte jag, att jag inte hann ta den...!
(ja det gjorde jag!)
Inte hade jag kunnat få fram ett ljud....?
Sedan vill jag snabbt ringa tebax.
Tuggar grovbröd med mosad banan som mest smakar snor.
(ja det gör det)
Slår siffror.Suddar.Slår igen.Suddar.
Nä.
Inte från jobbet.
Jag skriver istället.
Ska ringa sen.Snart.Samla mod.
.
Men nu finns hon som en skatt med sin klingande värmländska i min mobil!
Precis som jag visste att hon skulle låta.
Min cybervänn har tagit ett steg närmare.
Hon har känns väldigt verklig innan , men nu e hon helt på riktigt ...
.
Käran nånn vilken knäpp blogg.
(men nu suddar jag inte utan smockar in den!)
.
Så mycket om ett missat samtal.
But it meant the world to me....
.
Imorrn ska det bli mindre svammel.
Det e ju helg vettja!!!
Och sista pillerdagen o solen ska skina över oss.
Det kommer bli bra.
Det gör det.

4 kommentarer:

  1. Ta hand om vår vän Tindra. Hon behöver dig så väl.
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Svammel? Knäpp? Åååh nej!

    Det här var en underbar blogg om relationer. Om betydelse av vänskap i alla dess former.

    Och shit också, jag hade ingen mascara med mig till jobbet, den hade behövts nu kan jag meddela.

    Tack för dina rader...

    Och du... jag är minst av allt mysko, är nog bland det vanligaste du kan tänka dig... till och med mitt namn antyder det. ;0)

    Solig fredagskram!!!

    SvaraRadera
  3. Nu tar jag telefonen och ringer Tindra. Har ju sagt att jag ska göra det så då gör jag det nu. Gör det du med, fast inte nu precis...

    Kram!
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Gråter då jag läser dina rader.
    Jag fattar heller inte att du finns.
    På riktigt, så där.
    Men nu har jag hört din underbara norska röst.
    Kanske vi törs nån dag:-)
    ♥ till dig!

    SvaraRadera