lördag 18 april 2009



Tassade upp i gryningen för en liten sittstund på toan.
Passade på att klippa tånaglarna, städa upp ymse änglabollar o småskrutt från golvet i armlänges avstånd medan jag satt o filosferade.
Vi quinnor kan ju göra många saker samtidigt...!
(toabesök med pedikyr&cirkelstädning som bonus)
Solen flödade in i lägenheten så jag tog mig friheten att, sprittsprångande naken, känna de
varma strålarna på bleka hullet medan jag snabbt kikade in i laptopen efter lite nyheter från omvärlden.
Och hokuspokus fick jag en pangstart på dagen!
Liten lägesrapport från djupt saknad bloggvän och jag blev så glad!!
Måste rycka upp mig, plocka guldkornen och fokusera på det positiva ett tag.
En kjempefin dag ska det bli för Lillis idag!
Jag ska åka o hämta hit min lilla Eliott-älskling och skämma bort honom ett dygn.
Sjunga o skratta, busa o mysa.
Glädjas o njuta när livet är gott.
Det ska jag - och det hoppas jag du också gör!
Pepp&kramar till er alla!
PS tack för era kommentarer trots mina deppbloggar.
Betyder så mycket!

7 kommentarer:

  1. Ibland vill det bara svämma över på de mest konstiga och oförväntade situationer.

    Jag följde din blogg på Aftonbladet/Viktklubb då denn låg öppen för alla för 2(?)år sedan. Har ni en egen blogg och har lagt in dig som favorit!
    Tack för all insppiration du har skickat cyberledes till mig.

    SvaraRadera
  2. Hallå där! Hur går det med pojken, har han somnat? Väntar på rapport :)

    SvaraRadera
  3. Låter som om Lillis har en bra dag idag;-))

    SvaraRadera
  4. Hej! Fick tips om att du kanske vet hur man får kontakt med Tindra.. Jag skulle vilja komma i kontakt med henne.. Om du har möjlighet så kan du väl be henne maila mig på pia.hagman@stenfrukten.se.
    Tack på förhand!!
    www.anjocapi.blogg.se

    PS. Vilken härlig start på dagen du fick!! :o)

    SvaraRadera
  5. Kan se framför mig hur du tassar omkring naken över golven hemma i gryningen... Du är för go. Och det lustiga är att jag känner igen situationen på toasitsen. Brukar också cirkla runt och torka damm, medan jag ändå är upptagen i sittande läge *hehe*... tänk vad mycket man gör, som man inte tror andra gör...

    Hoppas du haft en lika bra dag idag!
    KRAM!
    Memoria/Artista

    SvaraRadera
  6. Hoppas att du bara har det bra!
    Även jag brukar ägna mig åt allt man kan nå från toastolen...
    Torka elementet tex...

    SvaraRadera
  7. Plocka guldkorn lät fint tycker jag.

    Vi letar sådana i några dagar nu, de finns säkert på de mest oväntade ställen.

    SvaraRadera