onsdag 1 april 2009




Vårkänslor!


Bestämde mig för att hälsa våren välkommen med en caffelatte på lunchen.
Tog med glaset o satte mig på en solig trappa.
Ensam med mig själv- njöt av stunden och kände solens energier peppra min hud.
Fågelkvitter o glada ansikten.

Livet är vackert.

Jag tar mig friheten att dela med mig av de vackra ord jag fick av "Rantis" idag :

"Vivas, crescas, floreas semperque gaudeas"
Må du leva, växa, blomstra och alltid vara glad.

Så fint...träffade mig rakt i hjärtat.
Tusen tack ,glädjespridare:)

Under eftrmiddagen tog jag fram papper, sax o tuschpenna på jobbet o
klippte ett rött pappershjärta som jag textade dessa vackra ord på.
Hängde det på spegeln i garderoben så kollegorna kan mötas av lite poesi imorrnbitti.
Kan dem behöva....

Kompenserade för latten under kvällen med ett svettigt gympapass med massor av
girlpower o glada fniss.
En riktig klassisk surgubbe , gatans egenutnämnde ordningsmakt, väntade utanför och var riktig laddad för att ta seg an mig som tydligen felparkerat i hans fisförnema bostadsområde....

Vinkade in mig och bilen så fort jag sakte rullade ut från den lilla parkeringsplatsen
Han hade nog väntat ett bra tag på att syndaren skulle dyka upp.
Tog i ända nerifrån nerifrån sina sorgsna slokna ballkulor!

Jag stannade bilen, öppnade sidorutan o stängde av motorn.
Kände mig redo....
Karsloken spänner ögonen i mig:
"Bor du här??????
Ser du inte skylten????"

Jag:
"Heeejj (stort svettigt colgate-smajl)
Men va bra att du väntar här!
Jag undrade just vad "enskild parkering"betyder...
(vadfanbetyder det egentligen???)
Jättefint att du väntade här - så jag kan få klarhet i detta!"

Han:
"eeee..vi hade ingen annan skylt...men det är PRIVAT område här!!" (radhusområde)

Jag:
"Vart skall jag stå om jag ska komma hit och vara med på den roliga tantgympan i aktivitetshuset då?"
Han:
"Du kan stå på gatan där borta!!!!"
Jag:
"Jasså får man verkligen det?
Jag var rädd dem som bor där borta skulle misstycka då....?"
Han :
"ja det är klart dem gör....men det är inte förbjudet att stå där."
Jag:
"Hmmm, det är inte enkelt , men det var väldigt snällt att du tog tid och förklarade hur ni vill ha det här.
Tusen tack.
Ha en fin kväll."

Sedan ännu ett fräknigt leende från öra till öra och en liten vinkning innan jag startade o rullade ut ur det fisförnema Lindö.
Satan,vad snopen han blev!!!!!
Kan ni fatta vad han hade laddat gubbstrutten, vankat upp o ner bland häckar o vårlökar o väntat ut den djävla kärring som satt sin bil på den "enskilda parkeringen".
Och så var hon så förbaskat överjävlig trevlig....
Han kom helt av sig och mummlade bara innan han vände på klacken.

Att be folk dra åt helvete så dem ser fram emot resan - det är min specilaite´!
En Lillis med vårkänslor rår ingen surgubbe på!
1-0 till mej.

3 kommentarer:

  1. Du är för underbar!
    Det funkar ofta med ren vänlighet men nog måste det ha varit snopet för honom ;)
    *kram*

    SvaraRadera
  2. Helt underbar som vanligt är du!
    Du sprider glädjeglitter och fniss och sann Lillis-wonderbaum-asflabb!
    Vet du, imorgon bär det av till din stad, hinner dock inte ses, måste tillbaka igen så snart jag är klar - MEN den 27 april - kan man tänkas ses då? Har du möjlighet att komma ifrån innan fem eller ska jag isf vänta in dig - jag är klar vid 15-tiden.
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Så gullig du är!

    Nu blev det säkert inte så jobbigt för surgubbens fru när han kom hem... för efter mötet med den leende, väna, vänliga och småvirriga sötnosen hade säkert all ilska runnit av honom.

    Du ä så knasigt go du!
    Kram på´rej!

    SvaraRadera